Ett jättegott matbröd i långpanna

Dag: 2011-02-22 | Kl: 19:06:39 |Mica´s dag | Kommentera (0)
i morgon ska jag göra ett matbröd som mamma gjorde när jag fortfarande bodde hemma och det är så där gött segt me knaprig skorpa som gjörs i långpannan , vi satt och letade efter receptet förut och äntligen hittade vi de så här är receptet om nån vill ha ...............
50g jäst
7,5dl vtn
1msk salt (mamma tog något mindre)
2liter vetemjöl
värm vtn till 37* gör degen låt jäsa 2 timmar
lägg över degen i en långpanna jäs ytterligare 45 min
skär snitt med kniv
in i ugnen i 225* i 10 min sänk sedan till 200*
grädda yttligare 1 timme pensla/duscha vtn stäng av ugn
låt stå kvar i 15min på eftervärmen
Lycka till =)
bild lånad från google


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0