17 juni......

Dag: 2011-06-17 | Kl: 17:44:57 |Mica´s recept | Kommentera (0)
Och Denises födelsedag Grattiis och i morgon fyller mamma år så hon ville jag skulle göra en smörgåstårta åt henne å de är klart jag gör sophie har fotat steg för steg lägger upp bilderna efter jag skrivit klart sen på måndag fyller frank år då blir det att grattulera honom så 3 födelsedagar på 4 dagar de blir många kalas de .
De tar ca 2,5 timme att göra tårtan lite extra tid eftersom jag älskar att garnera så de tar lite längre tid men gott blire vilketsom här kommer bilderna steg för steg .............................
bröd lager ett
1a lagret tonfisk smet
några lager senare
gräddmajonäslager
skinkan
nu börjar dekoreringen
gurka ägg vindruvor räkor
körsbärstomater och physalis
kiwihjärtan och äggblomma
lite mer vindruvor...+dekoration på äggblomman
röd och svart rom , citron och dill
klar!
inplastad och lite snöre så plasten sitter kvar !
RECEPT
stor plåt ca 20 pers
2-2,5 stora formbröd (dom fyrkantiga skivorna)
1 liter gräddfil
3-4 små burk creme fraice
6-7 burk tonfisk ½vtn ½olja
1  finhackad gul lök
aromat grillkrydda
häll av tonfisken och finfördela den i en bunke blanda ner gräddfil,creme fraise ,lök och kryddor så nu är smeten klar bara börja lägga upp bröd och varva med smeten
avsluta sista lagret med
6 dl vispad grädde me 1-2  dl majonäs blandat
sen klä tårtan med skinka och dekorera med vad du tycker om
på denna tårta är det
ägg räkor  vindruvor  gurka körsbärstomater kiwi röd och svart rom   physalis
citron dill
annat gott du kan ha på är oliver  osttärningar  jordgubbar ja de du gillar helt enkelt
LYCKA TILL !!
( gurkan och ägg/vindruvs ramen har jag fäst med majonäs)
måste bara avsluta me denna godingen lilleman <3
Ha en go kväll de ska ja =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0